Seo Nasıl Yapılır, 100 Adımla Doğru Optimizasyon

SEO Nasıl Yapılır ~ SEO Nedir?

Web siteleri açıyoruz, emek veriyoruz ve aylarca özgün yazılar yazıyoruz. Tüm bunlar karşısında emeklerimizin karşılığını da görmek istiyoruz değil mi? İşte Seo Nasıl Yapılır konusu bu yüzden var. Vermiş olduğunuz emeklerin karşılığını almanız için doğru adımları sizler için listeledim. Bu kurallar, web sitemizi Google ve diğer arama motorlarının gözünde daha iyi yerlere getirmesi için var olan maddeler. 100 maddeyi de doğru yapmanız şüphesiz imkansız. Zaten her şeyi kusursuz yaparsanız bu defa bir yapay zeka muamelesi görüp yine spama girersiniz. İşte Google insan oğlu hata yapar mantığını kavradığı için algoritmasında hata payı bırakır. Bizim burada dikkat etmemiz gereken yaptığımız doğruların yanlışlardan çok daha fazla olmasıdır.

Şimdi dilerseniz içeriğimize başlayalım. Okumaya başlamadan önce bir çay ya da kahve almanızı öneriyorum. Bu yazının okuma süresi ortalama 10 dakikadan fazla ve 5200+ kelimden oluşuyor.

SEO Nasıl Yapılır ~ SEO Nedir?

İçindekiler

Seo Nedir?

Öncelikle bu işin tanımıyla başlayalım. Web sitelerinin serp dediğimiz arama motorları sonuç sayfalarında, üst sıralarda yer alma ve burada kalıcı olabilmek adına yaptıkları çalışmalara verilen isim SEO’dur. Bir web sitesini sadece üst sıralara çıkarmak SEO işlemini tamamlamaz. Dikkat etmemiz gereken asıl nokta burada kalıcı olmayı başarmaktır. İşte bu yüzden onlarca ana başlık ve yüzlerce alt başlık şeklinde bu işin maddeleri vardır. Seo nasıl yapılır sorusunun cevabı da tam olarak seo nedir sorusuyla bağdaşır. Bunu da alt kısımda ayrı başlıkla açıklayacağım.

Rekabetin bu kadar üst düzeyde olduğu bir sektörde zaten bu kurallar olmasaydı siyah ile beyazı bir birinden ayırmak çok zor olurdu.

Seo Nasıl Yapılır

Bu soruya kesin bir cevap yoktur. Google algoritması her yıl ve belirli aylarda güncellenir. Yapay zekanın da gelişmesiyle Google robotları da daha akıllı bir yapı kazanır. Bu güncelleme ile beraber web sitelerini üst sıralarda yer edinme kavramı bazen değişir ve bazen de ek maddelerle zorlaşır.

2010 yılında ki web site sayısı ile 2021 yılındaki web site sayısı arasında neredeyse 3 kat fark vardır. 

Yani site sayısı tam x3 oranda katlandı. Durum böyle olunca sonuç ne olur sizce? Artık eskisi kadar serp sonuçlarında zirvelere oynamak o kadar kolay değil. Bu işi sizin gibi doğru yapabilen ve yapmak isteyen binlerce insan var. Bu insanların sadece 10 tanesi sizinle aynı kelime de yarışırsa, sıralamayı belirleyen etkenler, alt maddelerde ki ince detaylardan ortaya çıkar.

1- Doğru Hosting Seçimi

Bir site açmadan önce, en önemli şeylerden birisi, en doğru hosting seçimini yapmaktır. Bu sayede düzenli, sorunsuz bir çalışma imkanının yanında, hızlı bir site için önemli bir basamağı atlamış oluruz. SEO sadece yazı yazmaktan ibaret değildir. SEO iyi bir strateji gerektirir ve içinde pek çok etken vardır. Bunlardan bazıları değişken, bazıları ise stabildir. Özellikle değişken olmayan etkenler konusunda, doğru tercihler yapmak çok önemlidir.

Hosting seçimi konusunda, tartışmasız Türkiye’nin en iyisi olan Turhost firması benim önerimdir. Turhost firmasından, adım adım hosting alımını, anlattığımız yazımız, bu işin acemilerine yol gösterecektir. Yazı hazır olup yayımlandığı zaman buraya linkini ekleyeceğim.

SEO Nasıl Yapılır ~ Hosting Seçimi
Dip not: Görsel Google'dan bulunmuştur. Turhost firması, herhangi bir telif hakkı nedeniyle talep etmesi durumunda yazıdan kaldırılır.

2013-2014 yıllarından bu yana hep Turhost ile çalıştım. Hosting kaynaklı olarak bir kez bile sorun yaşamadım, kesintiye uğramadım. Ayrıca hosting kaynaklı olarak web sitesi yavaşlığı da hiç yaşamadım. Bu kadar memnun kaldığım bir firmayı önermeyip ne yapacağım? Bu kısım kesinlikle sponsorlu bir içerik değil. Şu anda gördüğünüz web sitesi Turhost üzerinde barınmaktadır ve ücreti ödenerek hosting + özel ip alınmıştır. Zaten çok fazla reklam ve tanıtıma ihtiyacı olan bir firma da değil.

2- Doğru Site Adı Seçmek

Site adı seçimi yapmak, yabana atılacak bir konu değildir. Hayvan gübresi satan bir siteye, şekerpare adı vermek gibi seçimler yapmamalıyız. Doğru site adı nasıl olmalıdır? Bunu iyi bilmeliyiz ve ona göre seçim yapmalıyız. Özellikle Niche alan seçerken bu en çok dikkat edeceğiniz bölümdür. Niş siteler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için Niche Site Nasıl Kurulur isimli yazıma göz atabilirsiniz.

3- Whois Kaydını Gizlemek

Whois kaydınızı gizlemek, ya da gizlememek çok önemli bir faktör değildir aslında. Ancak arama motorları için, Whois bilgileri açık olan siteler, daha şeffaf ve güvenilir sitelerdir. Çok gerekli değilse, bu bilgileri gizlememek faydalıdır. Böylece arama motorlarının gözünde şüpheli bir site olmak dan kurtuluruz.

4- Site İçin Niche(Niş) Seçimi

Bir site açmaya karar verdiğimizde, ne hakkında yazacağımızı belirlemek gerekir. Belirlediğimiz konunun, çok genel bir konu olmaması önemlidir. Site için niche bulmanın önemi, iyi bilinmeli ve o bağlamda bir konu seçilmelidir. Niche alan seçimi çok zorlu bir süreçtir ve bir çok detaylı vardır. Hemen iki başlık üstte bu konuyla ilgili makalemin linkine tıklayarak detaylı bilgi edinebilirsiniz. İyi bir Niche alan bulmak, hayatınızın geri kalanını kurtarabilir.

5- Önceden İçerik Hazırlama

Henüz siteyi açmadan önce, belirli bir oranda içerik hazırlamak, yeni sitenize gelen ziyaretçilerin, boş bir sayfayla karşılaşmalarının önüne geçer. Bu arama motorları için bir sorun değildir. Sonuç da onlar sitede ne varsa onu indeksler.

6- Domain Süresi 

Domain tescili yaparken, minimum 2 yıl olması önemlidir. İnternet hem bir bilgi denizi, hem de bir çöplük gibidir. Açılan kapatılan milyonlarca site vardır. Bunun en iyi istatistiğini, hiç kuşkusuz arama motorları tutar. Domain tescili bir yıl olan sitelerin kapanma oranı, diğerlerine göre daha fazladır. Bu nedenle arama motorları, domain tescilini bir yıldan az yapmış olan sitelere, daha mesafeli ve şüpheli yaklaşmaktadır.

7- Domain Uzantısı

Domain uzantısı seçimi, aranma motorları açısından önem arz etmez. Fakat kullanıcı alışkanlıkları, bu seçimi önemli hale getirmektedir. Yapılan bir araştırma sonuçlarına göre, dünyada en çok kullanılan domain uzantısı com’dur. Seçim yaparken akılda kalıcı olması için, dikkat etmekte fayda vardır.

8- Tema Tercihi

Tema seçimi yapmak, en az yazı yazmak kadar önemlidir. Yetersiz bir tema, sitenizin yükselişine mâni olabilir. Bu nedenle, kesinlikle kaliteli temalar içinden seçim yapmalısınız. Beklentiniz olan bir site için, premium temaları tercih etmek en makul yoldur. Ücretli ve ücretsiz temaları, artı ve eksileriyle değerlendirmeli ve doğru seçim yapmalısınız. Bu seçimde demo siteleri inceleyerek toplam sayfa boyutu, yüklenme hızı ve puanlarını inceleyiniz.

9- Logo Yükleme

Markanız için bir logo yüklemeniz, arama motorlarını hiç alakadar etmez. Ancak arama motorları çok ziyaret edilen bir siteyi görmezden gelemez. Bu nedenle bazı şeyleri, sadece ziyaretçiler için yapmak da bir SEO stratejisidir. Daha profesyonel bir görünüm için bir logo yüklemelisiniz.

10- Site Başlığı İçin Doğru Etiket Kullanmak

Siteniz için bir logo yüklememiş iseniz, onun yerine site başlığınız görünecektir. Çoğu temada site başlıkları, H1 ya da H2 etiketleri ile tanımlanmıştır. Başlık etiketleri, arama motorları için, önem derecesini gösterirler. Site başlığı her sayfanın başında görüneceği için, arama motorları, yazı başlıklarını değil, site başlığınızı daha önemli olarak tanımlayacaktır. Buda indeks kaybına neden olacaktır.

Ya da hem site başlığı hem de yazı başlığı için h1 etiketi kullanmak, tutarsızlığa neden olacaktır. Sitedeki her şeyin tutarlı olması, arama sonuçlarında daha iyi bir yer kapmak için önemlidir.

11- Site Adresini Kısa Tutmak

Site adresimiz, https://www.ahmetyerli.com.tr biçimindedir varsayılan olarak. Bir sitenin www protokolü ekleyip eklememesi çok bir şey değiştirmez. Alan adının yani ahmetyerli olan kısmının 15 karakteri geçmemesine dikkat etmeniz gerekir.

12- Site Başlığı ve Sloganı

Site başlığı ve site için bir slogan oluşturmak çok önemlidir. Bu sayede sitenizin ne hakkında olduğu konusunda bilgi vermiş olursunuz. Site başlığı genel olarak, doğru oluşturulmamaktadır. Yine site sloganı da ya çok abartılmakta ya da önemsenmemektedir. Bu konu çok önemlidir ve kesinlikle gereken dikkat verilmelidir.

13- Kalıcı Bağlantı Ayarları

Kalıcı bağlantı ayarları, hiç kuşkusuz en önemli konulardan biridir. Sitemizin kaderini belirleyecek kadar önemlidir desek yanılmamış oluruz. Kalıcı bağlantı ayarlarını, en doğru biçimde yapmadan, yazı yazmaya başlamayın. SEO açısından çok önemli bir konudur. Tüm web siteleri için önerilen ayarlar yazı ismi şeklinde olması ve kısa tutulmasıdır.

Örnek: Bu yazının başlığı 100 adımla doğru seo nasıl yapılır şeklinde. 
Yazı URL adresi ise: ahmetyerli.com.tr/100-adimla-dogru-seo-nasil-yapilir/ şeklinde.

Bağlantı içerisinde gördüğünüz gibi hem yazı ismi var, hem de gereksiz hiçbir şey yok.

14- Sayfalar Eklemek

Mutlaka yapılması gerekenlerden biride, sitenize sayfalar eklemektir. Sayfalar sitenize değer katan, önemli elemanlardır. Arama motorları için bir sitede bulunan sayfa sayısı önemlidir. Onların gözünde değerinizi artırır. Bir elementi oluşturan temel yapı taşı gibidir sayfalarınız. Seo nasıl yapılır konusunun asla göz ardı edilmeyecek olan maddelerinden biridir.

Özellikle misyonunuzu anlatan bir sayfanız bulunmalıdır. Bazı sitelerde, bunu bir yazı ile yapanlara rastlarız. Esasen doğru olan bir şeyi, yanlış yoldan yapmaktadırlar. Çünkü sayfa ve yazı aynı şeyler değildir. Sayfa ve yazı arasındaki farkları iyi bilmek gerekir. Sitemiz için gerekli sayfaları tespit edip eklemek, SEO stratejisi açısından önemlidir.

Seo Nasıl Yapılır ~ Püf Noktalar

15- Site Haritası Eklemek

Site haritaları, arama motorlarına içeriğimiz hakkında bilgi vermemize, daha hızlı ve daha fazla indeks almamıza yarar. WordPress için Google Sitemap XML eklentisi ile site haritamızı kolayca oluşturabiliriz. Veya kendimiz bir site haritası eklemek için, Sitemap ile bir site haritası oluşturabiliriz. Ayrıca Yoast SEO eklentisi kullanıyorsanız, bu eklenti site haritasını kendiliğinden oluşturmaktadır.

 16- SEO Eklentisi Kullanmak

SEO eklentileri kullanmak, neredeyse olmazsa olmazlar arasındadır. Çünkü içeriğimizi, bizim yerimize arama motorlarına tanıtmakta, daha fazla indeks ve ziyaretçi almamıza yardımcı olmaktadırlar. WordPress için By Yoast SEO eklentisi, en ideal seçim olacaktır. By Yoast seo ayarları, biraz zorlayıcı olabilir. Yeni başlayanlar için, All İn Seo Pack daha basit bir seçenek olabilir. Ancak All in One Seo eklentisi yazı içi optimizasyon konusunda önerilen bir eklenti değildir.

17- Siteyi Google’a Eklemek

Sitenizi arama motorları kendiliğinden ekleyecek olsa da bu süreci daha hızlı hale getirmek için, kendinizin bildirmesi isabetli olacaktır. Özellikle Dünya’nın en büyük arama motoruna, yani Google’a eklemelisiniz. Google Search Console kullanarak sitenizi ekleyebilirsiniz. Ayrıca site haritası gönderimini de bu console içerisinden yapabilirsiniz.

18- Google Search Console Kullanmak

Site haritamızı göndermek, hata raporları, arama kelimeleri gibi pek çok özelliği bir arada kullanmamıza yarayan bir Google hizmeti olan Search Console, tüm site sahipleri tarafından mutlaka kullanılmalıdır. Bu sayede sitemize doğru yön vermek için pek çok veriye ulaşmış oluruz.

19- Gizli Sayfaların Sıralamaya Girmesini Engellemek

Robots Text dosyası kullanmak ve gizli sayfaların endekslenmesini engellemek için, Yoast SEO kullanabilirsiniz. Yoast SEO ayarlarından bunu kolayca yapabilirsiniz.

20- Site Başlığı Uzunluğu

Site başlığının en fazla 60 karakter olması gerekmektedir. Karakter sayısına boşluklar da dahildir. En fazla 6 kelime olmalıdır. Karakter sayısı kadar kelime sayısının da çok önemli olduğunu unutmayınız.

 21- Site Açıklaması Uzunluğu

Site açıklaması en fazla 157 karakter olmalıdır. Sitenin misyonunu anlatan kısa ve öz cümleler olmalıdır. Aynı kelimelerin tekrar kullanımlarından kaçının ve anahtar kelimeleri etiket şeklinde girmeyin.

22- Meta Açıklaması Uzunluğu

Kullandığımız meta açıklamaları, en fazla 260 karakter olmalıdır. Daha uzun açıklamalar, arama sonuçlarında görünmeyecektir. Ayrıca spam olarak algılanması tehlikesi de vardır. Yine alnında çok başarılı blog yazarlarından aldığım tavsiyeler şu yöndedir. “En ideal meta açıklaması uzunluğu 157 karakterdir.

23- Görüntüleri Optimize Etmek

Seo nasıl yapılır konusunda bir diğer maddemiz Görsel optimizasyon. Hem SEO hem de Hız için önemlidir. Kullandığımız tüm görüntüleri optimize etmeyi alışkanlık haline getirmeliyiz. Görüntülerin Webp uzantısına sahip olması en önemli konudur. Webp görüntü formatı, JPeg ve PNG formatına göre daha iyi sıkıştırma sağladığı için Google tarafından büyük önem arz etmektedir. Bu işi Photoshop veya eklenti yardımıyla yapabilirsiniz. Eklenti kullanımına çok karşı olduğum için Photoshop yardımıyla yapmanız çok daha iyi olacaktır. Ayrıca kontrol sizde olacağı için sıkıştırılmış dosyanın boyutunu görebilirsiniz. 50-60 KB’ı geçen görselleri yüklemekten de kaçının.

24- Görüntüler İçin Alt Etiketi Kullanmak

Görüntüleri optimize etmek konusunda, gerekenleri yapmanız daha önemlidir. Görüntülere alt etiketi eklemediğimiz de arama motorları bu görüntüler için bir sınıflandırma yapamaz. Bizim alt etiketi kullanarak, onlara resmin neyle alakalı olduğunu anlatmamız gerekir.

Trafik kazandırma konusunda abartıldığı kadar bir etkiye sahip değildir. SEO açısından bakıldığında ise, olmazsa olmazlardan değildir. Şahsen benim fazlaca önemsemediğim bir konu. Bu konuda yaptığım araştırmalar, sorun edilecek en son şeylerden birinin, alt etiketi eklemek olduğunu gösterdi.

25- Başlık Etiketlerini Doğru Kullanmak

Yazı yazarken, başlık etiketlerini doğru biçimde kullanmak gerekir. Yazı içinde rastgele başlık etiketi kullanmamalısınız. Belirli bir sayı ve sıraya göre kullanmak gerekir. Buda yazı içinde bir önem sıralaması yaparak yazmak gerekliliğini ortaya çıkarır.

26- Site İçi Linkler Kullanmak

Arama sonuçlarında çok daha iyi yerlere gelmek için, site içi link vermeyi, alışkanlık haline getirmelisiniz. Bu çok önemli ve faydalıdır. Bir yazı içerisinde bahsedilen konuya dair, sitenizde önceden yayımlanmış bir yazı var ise, bu yazıya bağlantı vermelisiniz. Elbette bu bir mecburiyet değildir. Ancak faydası çok büyüktür.

2010’lu yıllarda bu Google tarafından sadece tavsiye edilen bir konuydu. Günümüzde kesin ve olmazsa olmaz maddeler arasında gösterilmektedir.

27- Maksimum Link Sayısı

Bir yazı ya da sayfada, en fazla 200 bağlantı vermelisiniz. Bu bağlantılara iç ve dış bağlantılar dahildir. Bundan daha fazla bağlantı vermek, Google tarafından olumlu karşılanmaz. Spam içerik olarak kabul edilebilir.

28- Nofollow Kullanımı

Arama motorlarının gözünde, her zaman kaliteli ve tutarlı bir site olarak kalmak istiyorsanız, dış bağlantılar için gerektiğin de rel=nofollow kullanmalısınız. Özellikle satış ortaklığı linkleri için mutlaka kullanmalısınız. Google satış ortaklığı linklerine pek olumlu bakmamaktadır. Nofollow kullanımı hakkında yeterince bilgi sahibi olmalı ve gereği gibi kullanmalısınız. Nofollow Linklerin Kullanımı isimli yazımı okuyarak, bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

29- Yazı İçinde Biçimlendirmeler Kullanmak

Bir yazının okunabilir olması, geri kalan her şeyden daha önemlidir. Çünkü okunmayan içerik için, yapacağınız hiçbir şey yoktur. Bunu sağlamak için yazı içinde biçimlendirmeler kullanmalısınız. Biçimlendirme çok genel bir tanımdır. Neyi kast ettiğimize birkaç örnek verelim.

  • Daha kalın fontlar kullanmak,
  • Gerektiğinde farklı yazı renkleri kullanmak,
  • Arka plan renkleri kullanmak,
  • Kısa paragraflar kullanmak. 3-4 cümlede bir paragraf gibi,
  • Kısa cümleler kurmak,
  • Yazı içinde listeler kullanmak. Bu liste örneği gibi,
  • Eğik yazılar yazmak,
  • Altı çizilmiş kelimeler eklemek (Bu maddenin 2021 yılında eskisi kadar önemi kalmadı)

30- Alt Başlıklar Kullanmak

200 – 300 kelime arasında, bir alt başlık kullanmak, okunabilirliği artırmak açısından önemlidir. Seo nasıl yapılır konusunda, özellikle uzun yazılarda, alt başlıkları sık sık kullanmalısınız. Bu tür yazılarda, okunabilirliği artırmak için, listeyi daha belirgin yapmayı deneyin. Bu yazı örneğinde olduğu gibi.

31- Meta Etiketlerde Uygun Karakter Kullanmak

Meta etiketleriniz için uygunsuz karakterler kullanmayın. Sadece harfler kullanın ve gereksiz düzenlemelerle sonuç almayı düşünmeyin.

32- Linkler için Title(Başlık) kullanmak

Sitenizde link verirken, title tanımlaması yapmanız faydalı olacaktır. Olmazsa olmaz değildir, ancak özellikle kullanıcılar bunu yapmak isteye bilirsiniz. Title ekleme örneği alttadır.

<a title=”Link Başlığı Burada Görünecek” href=”https://www.ahmetyerli.com.tr”>Ahmet Yerli</a>

33- Tarayıcı Ön Bellek(Cache) Kullanımı

Mutlaka yapılması gerekenlerden biridir. Özellikle hızlı bir site için, olmazsa olmazdır. WordPress için benim önerim, WP-Rocket PRO ve sunucu uyumluluğu varsa Litespeed eklentileridir.

34- Site Açılış Hızını 2 Saniye Altında Tutmak

Web sitelerinin hızlı açılma süresi 1,5 saniye ve altı kabul edilir. Geç yüklenme süresi ise 2 saniye ve üzeridir. Yani 1,5 saniye altına düşüremiyorsanız bile 2 saniye üstüne çıkmamasına çok dikkat etmelisiniz. 1,3 saniye altına düşürmeyi başarırsanız da siteniz jet hızında siteler kategorisine girer.

WordPress siteleri hızlandırmanın en iyi yolu eklenti kullanımından kaçınmak ve doğru tema seçmektir. Bunlarla beraber yapılabilecek Ön bellek ve sayfa sıkıştırma optimizasyonları sayfanızın hızlı açılmasını sağlayacaktır. Ayrıca Google Pagespeed, GTMetrix ve Pingdom üzerinden iyi puan almanızı da sağlayacak.

WordPress Site Hızlandırma isimli yazım ve WordPress GZip sıkıştırma isimli yazım sizin bu konuda ki imdat çekiciniz olacaktır.

 35- Yazı Uzunluğu

Yazılar mümkün olduğunca açıklayıcı olmalıdır. Genel olarak minimum 300 kelime olması önerilir. Daha uzun yazılar, SEO açısından daha avantajlıdır. Fakat 200 kelimeden oluşan, ama 1000 kelimelik bir yazıdan daha kaliteli bir yazı yazmak da mümkündür.

Yazı uzunluğunu çok fazla önemsemeyip, içeriğin ne kadar yeterli olup olmadığına dikkat etmelisiniz. Çok uzun ama hiçbir şey anlatmayan bir yazı, kısa ama konuyu yeterince anlatan bir yazıdan daha iyi değildir.

Daimî takipçiler için, yazının yeterince açıklayıcı olması önemlidir. Bunu yerine getiren bir yazı, yeterli uzunluktadır. Tabi mümkün olan konularda, isterseniz 10.000 kelime yazın. Faydalı olacağı hiç kuşku götürmez bir gerçektir.

Konu hakkında gereken tüm araştırmaların yapılarak, rehber niteliğinde hazırlanmış yazılar, SEO açısından her zaman çok daha avantajlıdır. Makale yazarken her zaman 2.000 kelime ve daha yukarısını hedeflemeliyiz. Bunu yapmak çok zor değil. Karşılığını alacağınızdan şüpheniz olmasın.

SEO Nasıl Yapılır ~ SEO Avantajları

36- Bedava Hosting ve Domain

Ücretsiz hosting ve domain sağlayan platformları kullanıyorsanız, SEO için bir şey yapmanıza gerek yoktur. Zaten boşa kürek çekiyorsunuz… Neden SEO için uğraşasınız ki? Sizin olmayan ve hiçbir hak talep edemeyeceğiniz platformları kullanarak, boşuna emeğinizi heba etmeyin. Aslında bu SEO ile pek alakalı değil. Ama bu konuda soru soran bir arkadaşım olduğu için ekledim.

Bu tür şirketler sadece 1 IP üzerinde 5000+ site barındırıyor. Yani bu şu demek olur; sizinle aynı IP’de bulunan yüzlerce spam site var. Sonuç olarak sizde artık bir spam site kategorisine girmeye başlarsınız ve sonuçlarda yer alamazsınız.

37- Ulaşılır Olmak

Sitenizde bir iletişim bölümü oluşturup, kullanıcıların size ulaşabilmelerini sağlayın. Erişilebilir olmak, neredeyse içerik eklemek kadar önemlidir. Kimse ulaşamayacağı şeylere güvenmez.

İletişim denildiği zaman hemen bir forum eklemek geliyor akla çoğunlukla. Sen ulaşılabilir ol da ne yolla olursa olsun. Örneğin bana e-Posta ve Twitter aracılığıyla ulaşıyor arkadaşlar. Ulaşmak istediklerinde onlar için bir vasıta var mı? Var. Bitmiştir o halde.

38- İçeriği Görsel ve Video ile Desteklemek

Yazılar için görsel kullanmak, tercihe bağlı bir şey değildir. Olmazsa olmazdır. Bunun aksini söyleyen, kesinlikle yalan söylüyordur. Hatta mümkünse, video kullanarak yazı içeriğini desteklemek gerekir. Görsel kullanırken, süs olsun diye eklememeliyiz. İçeriğe destek verir nitelikte olmalıdır. Özellikle teknik anlatımlar için, mutlaka görsel desteğini kullanmalıyız.

Doğru SEO Nasıl Yapılır ~ Video Örneği

39- Özgün İçerik

Özgün içerik denilince, atomu yeniden parçalamak gelmesin aklınıza. Sizin yazdığınız konuyu, onlarca kişi, daha önceden yazmış olabilir. Siz o konuyu sonuç da birilerinden öğrendiniz. Ama gidip de adamın yazısını kopyalayıp, olduğu gibi sitene yapıştırırsan, Google senin hırsızlığını hemen anlar. Emin olun Google algoritması pek çok yapay zekâdan daha iyi duruma gelmiş durumda. Hatta sadece kelimeleri eş anlamlarıyla değiştirmek bile işe yaramıyor artık.

Bir yazının özgünlüğünü denetlemek, arama motorları için çocuk oyuncağıdır. Hatta bazı araçları kullanarak, sizde bu taramayı kolayca yapabilirsiniz. Sen ben bunu yapabiliyorum da Google yapamıyor mu? Alasını yapıyor hem de. Çalıntı içerik kullanan siteler, arama motorlarının gözünde de insanların gözünde de hırsızdır.

Kendi cümleleriniz ve anlatım tarzınız olsun yazılarınızda. Özgün olmak demek, olmayan bir şeyi icat etmek demek değildir. Birde yazarken, edebi olmalı gibi bir düşünceye kapılma. Sen sadece kendin gibi yaz, çalma, haksızlık yapma, gerisine de karışma.

Burada biraz kafanızı karıştırayım. Başarıyı çalabilirsiniz.

40- Yazıya Başlık Ekleme

Yazı başlıklarını oluştururken, bazı şeylere dikkat etmeye çalışın. Bu konu benim en çok önem verdiğim bir madde ve sonuçlarını gayet iyi alıyorum. Makale için başlık seçimi, daha fazla okunmak ve haliyle arama sonuçlarında daha iyi bir yer için önemlidir.

41- Anahtar Kelimeyi Yazı İçinde Kullanmak

Yazınız için belirlediğiniz anahtar kelimeyi, yazı içinde mutlaka kullanın. Kullanım oranı %3 civarında olmalıdır. Yazı başında açıkladığım serp kriterlerinde ince detaylardan biri de bu aynı zamanda.

Gereğinden fazla kullanmaktansa, az kullanmak daha iyidir. Anahtar kelimenin eş anlamlılarını, yazı içerisinde kullanmak ve mümkünse bunları daha kalın fontlarda yazmak faydalıdır.

Daha farklı fontlarla biçimlendirilmiş kelimeleri, arama motorları fark etmektedir. Ama önce anahtar kelime nasıl araştırılır? İşte bunu bilmek gerek.

42- SEO Dostu Makaleler Yazmak

Yazının kendi içinde, SEO için optimize edilmesi önemlidir. SEO dostu yazı yazmak, çok da zor değildir. Zor olan kaliteli yazmaktır. Ama hem kaliteli hem de SEO uyumlu yazmak gerekir/mi? Evet gerekir, SEO Nasıl yapılır sorusunun bir püf noktası da budur.

SEO düşüncesiyle makale yazmak eziyettir. Sayfa içi SEO’nun doğru yapılması elbette sırala açısından bir önem taşımaktadır, ancak makalenin içeriği de bir o kadar önemlidir.

Sayfa içi SEO nasıl yapılır? Bu konu mutlaka bilinmesi gerek. Sonrası kalite elbette.

43- Amiral Yazılar Eklemek

Sitenize birkaç konuda, rehber niteliğinde yazılar ekleyin. Öyle yazılar olsun ki, o konuyu daha iyi yazan kimse olmasın. Mesela şu anda okuduğunuz bu makale benim içerik taşlarımdan bir tanesi. Dile kolay 6000 kelimeye yakın bir emek var.

Bunun çok kolay olmayacağı bir gerçek, ama sitenizi taşıyan kolonlar vazifesi yapacaklardır. Bu yazılarınız için ana sayfanızda doğrudan bir erişim linki ekleyerek, daha fazla okunmasını sağlayın.  Örneğin sitenizde böyle 4 tane yazı bulunsun. Zor da olsa, siz bunu bir düşünün.

44- Yazının Giriş Bölümü

Yazının giriş bölümü, konuya dair ipuçları vermelidir. Bu bölümde detaya fazla girmeden, içerik de nelerin bulunduğunu anlatmalıyız. İlk paragraf da anahtar kelimeyi kullanmalıyız diyenleri duyarınız. En başta Yoast SEO eklentisi bu uyarıyı verir.

Bu gereksiz, faydasız ve hatta sinir bozucu, birazda sevimsizdir. İlk paragrafta anahtar kelime kullanmaya gerek yoktur. İlk 100 – 150 kelime içerisinde, anahtar kelimeyi kullanmak gerekir. Ama ilk paragrafta değil.

45- Sosyal Paylaşımlar

Sosyal paylaşım için gerekli butonları mutlaka kullanmalıyız. Özellikle Pinterest – Twitter – Facebook gibi sosyal mecralar için, paylaşım butonları kullanmalıyız. Sosyal mecralarda yapılan paylaşımlar, haliyle daha fazla okunmak demektir.

46- Sosyal Sayfalar

Siteniz için sosyal paylaşım platformlarında hesap açın. Buralarda sürekli olarak içeriğinizi paylaşın. Sitede bu sitede bu sayfaları beğendirmek ve takip ettirmek için bağlantılara yer verin. Böylece sitenizdeki gelişmelerin, anlık olarak takip edilmesini sağlamış olursunuz.

47- E-Posta Abonelikleri

E-Posta abonelikleri, bir dönem modası geçmiş gibi görünse de hala çok kullanışlı ve faydalıdır. Yenilikleri anlık olarak bildirmek için çok etkili bir yöntemdir. Sitenize E-Posta aboneliği için form ekleyin. Fakat bunu asla kötüye kullanmayın. Yazılarınızı takip etmek için abone olan insanlara, reklam mailleri gibi alakasız mailler göndermeyin.

48- Araştırma ve Analiz

Bir yazı yazmadan evvel, detaylıca araştırın. Notlar alın ve taslaklar oluşturun. Kendiniz defalarca okuyun ve gerekli düzeltmeleri yapın. Evet artık bu oldu dediğinizde yayımlayın. Bir an evvel yayımlamak için acele etmeyin.

49- Ücretli Backlink

Backlink almak SEO için ciddi bir artı puandır. Ancak para ile almak ya da satmak, başınıza bela olur. Arama motorları için bunları tespit etmek pek zor değildir. Bu tespit sonunda sitenizin yerlerde süründüğünü görmek istemiyorsanız, böyle sahtekarlıklara kalkışmayın.

50- Link değişimi

Backlink almak için kullanılan yöntemlerden biride, link değişimidir. Bunu yapmanın kimseye zararı olmaz. Elbette doğru biçimde yapılırsa. Örneğin WordPress hakkında yazan bir sitenin, bir mobilya sitesiyle link değişimi yapması, arama motorları tarafından hoş karşılanmaz.

Link değişimi yapacaksanız, içeriğinize uygun ve kaliteli siteleri tercih edin.

51- Doğru Meta Açıklamaları

Meta açıklaması yaparken, içeriğin özeti niteliğinde olsun. Alakasız ya da aldatıcı açıklamalar girmeyin. SEO Nasıl Yapılır konusunu anlatan bir yazı için, meta açıklamasında WordPress Hızlandırmayı anlatmayın.

52- Bağlantılarınız İçinde Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelimelerinizin, aynı zamanda birer link olmaları faydalıdır. Ancak bunu yaparken, anahtar kelimenin dış bağlantı linklerinde, özellikle de satış ortaklığı linklerinde kullanılmamasına dikkat edin.

Bir başka dikkat edilecek konu ise, aynı bağlantı için hep aynı kelimeleri kullanmaktır. Bu yanlıştır, spam olarak algılanabilir. Bunun aksini söyleyen çok kişi gördüm ve onların söylediği gibi kullanıp ceza alanları da gördüm.

53- Header Reklamları

Sitenizin Header (üst bölüm) alanında reklam göstermeyin. Bunun yerine, ön plana çıkarmak istediğiniz bir içerik için bağlantı verin. Bu bölümü kendi çıkarınıza kullanın. Zaten buraya ekleyeceğiniz reklam, sadece yer kaplayacaktır.

54- Doğru Reklam Yerleşimi

İçeriği tamamen ya da kısmen kapatan reklamlar yerleştirmeyin. Reklam yerleştirirken, içeriğin bir parçası gibi, ama onu kapatmayacak biçimde olması önemlidir. Yazıyı okuyamayan birisi sitenizi hemen terk edecektir. Sizde o salakça yerleştirilmiş reklamla baş başa kalırsınız.

Ayrıca zırt-pırt oradan buradan açılan reklamlar kullanmayın. SEO daha fazla okunmak için yapılır, yazıyı okumaya çalışana eziyet ederek SEO yapılmaz.

55- Backlink için Paravan Site Açmak

Sıklıkla yapılan, aptalca bir uygulama. Sitenize Backlink sağlamak için, paravan siteler kurup, link çıkışı yapmak size hiçbir fayda sağlamaz. Önce şunu iyi anlamak lazım. SEO kesinlikle sahtekarlara göre değildir.

56- Google Haritalara Eklemek

Ticari bir siteniz varsa, büro ya da mağazanızı Google haritalara ekleyin. Bu hareketiniz arama motorları tarafından taktirle ödüllendirilecektir.

Bu işin şakası tabi! Taktir falan yok. Ancak ticari sitelerin bunu yapmaları önemlidir.

57- Linkedin Bağlantısı ile SEO Nasıl Yapılır

Bir blog için önemsiz olsa da, firma siteleri için Linkedin sayfası oluşturmak önemlidir. Bir Linkedin sayfası oluşturup siteden link vermek faydalıdır.

58- Pinterest ve Instagram Kullanımı

Bir fotoğrafçılık, ya da gezi sitesi için, Pinterest ve Instagram kullanmak faydalıdır. Sitede bu mecralar için bağlantı vermek gerekir.

59- Ülke Uzantılı Domain

Hedef kitlesine daha kolay erişim için, ülke uzantılı domain kullanmak faydalıdır. TR uzantısı gibi. Fakat bu çok büyük fark oluşturan bir kriter değildir. Buna en büyük örneği şu anda bulunduğunuz ve bu yazıyı okuduğunuz site için verebilirim. ahmetyerli.com.tr 2010 yılından bu yana aktif ve TR uzantılı olmasının çok büyük katkılarını ilk yıllarında gördüm. O ilk yıllarda atılan temeller ise bugünlerde taşların daha sağlam olmasını sağladı.

60- Yazı Ekleme Aralığı

Önce blog siteleri için en ideal yazı ekleme sıklığını söyleyeyim. 5 ile 7 günde bir yazı eklemek idealdir. Bir yayım takvimi yapın ve her 5 günde bir yazı ekleyin örneğin.

Siteye ne kadar çok yazı eklenirse, o kadar iyidir. Günde bir yazı ayda bir yazı gibi bir kısıtlama söz konusu değildir.

Çok yazarlı siteler için içerik eklemek daha kolaydır. Ancak tek başınıza yazıyorsanız, işiniz biraz daha zordur. Ama zor oluyor diye ayda bir yazıda eklemeyin. Haftada bir mutlaka yeni yazı eklemeye çalışın.

61- Eski Yazıları Güncelleme

Bir yazıyı yazmak kadar, eski yazıların güncellenmesi de önemlidir. Üstelik bu arama motorlarının gözündeki değerinizi arttırır. Eski yazılarınızı, belli aralıklarla güncelleyin. Bu sayede eski yazılarınız hem arama motorları için hem de ziyaretçiler için daha kıymetli olacaktır.

WordPress kullanıcıları güncelledikleri yazıların tarihlerini değiştirirlerse, çok daha etkili olur. Yazı zamanlamak için nasıl yapıyorsak, aynı şekilde yayın tarihini değiştirelim.

62- Yorumlara Mutlaka Cevap Verin

Yazılarınıza yapılan yorumları cevapsız bırakmayın. Hatta her bir yorumu ayrı ayrı cevaplayın. Okuyucularınıza ne kadar değer verdiğinizi gösterin. Yorumlar için SEO Super Comments eklentisini kullanabilirsiniz. Bu eklenti, arama sonuçlarında yorumların da görünmesini sağlar. Az veya hiç yorum almayan sitelerde eklenti kalabalığından başka bir iş görmeyecektir.

63- Önemli Forumlara Katılım

Önemli forumlarda açılan konulara yorumlar ekleyin. Forumda sorulan konuya dair yazdığınız yazılara link verin. Bu sayede ciddi bir ziyaretçi akışı sağlarsınız. Bunu önceki yıllarda çok sık yapmak iyi bir nofollow bağlantı kazandırırken, artık zarar verebiliyor. Bu nedenle sadece gerektiği kadar yapmaya özen gösterin.

64- Google News Kayıt

Eskiden DMoz vardı bir nevi sıralama belirleme dizini görevi görürdü. İşte DMoz yerini Google News’e bıraktı demek yanlış bir tabir olmaz. Bu dizine girmekte zorluk çekiyorsanız eğer Google News Kaydını nasıl aldım isimli yazımı okuyabilirsiniz.

65- Wikipedia’dan Link Almak

Bu konuda çok umutlu olmayın ama şansınızı denemekten de kaçınmayın.

Wikipedia Google’ın gözünde çok değerlidir. Bu nedenle buradan link almak da değerlidir. Ancak o kadar kolay değildir. Yine de şansınızı zorlamak konusunda denemeye değer. Hani ya tutarsa?

Seo Nasıl Yapılır ~ SEO Kriterleri Nelerdir

66- Alt Başlıklara Link Vermek

Yazı içinde kullandığımız alt başlıklara link özelliği eklemek, başlığın değerini arttırır. Yani yazı içerisinde, bölümlere link vermiş oluyoruz. Nasıl yapılacağını bilmeyenler için, kısaca bahsedelim.

<a href=”#başlık”>Buraya tıklayınca seçilen başlığa gidecek</a>

Üstteki gördüğümüz kod, başlık için link oluşturdu.

Yukarıda verdiğimiz kodda geçen # işareti çok önemlidir. Bunu kullanmazsak, 404 hatası alırız.

Şimdi hangi başlığa gideceğini ayarlayalım.

<a name”Başlık”>Başlık</a>

<h2><a name”Başlık”></a>Başlık Buraya Gelecek</h2>

Üstte verdiğimiz kodda belirtilen alana tıklayınca, alttaki başlığa geliyoruz. Ayrıca H etiketini de linkin içine alabiliriz.

Bir diğer yöntem ise ID kullanmak. Hemen onu nasıl yapacağımıza da bakalım.

<a href=”#Başlık”>Başlık ID Numarasına Git</a>

<h2 id=”Başlık”>ID Başlığa Tıklanınca Buraya Gelecek</h2>

Bu h etiket kullanımları ve linklerle ilgili yakında bir makale yazacağım. Onunda bağlantısını sonradan buraya ilave ederim.

67- Kategori Sayısı

Sitemizde bulunan kategoriler, kullanıcılar için bir yol haritası vazifesi görür. Ancak gereğinden fazla kategori kullanmak, karışıklığa neden olacaktır. Bu nedenle kategoriler için alt kategoriler ekleyerek, karışıklığın önüne geçmek gerekir. Kategori oluşturmak rastgele yapılmamalı. En fazla 15 kategori oluşturmalıyız.

68- Aynı Yazıyı Birden Çok Kategoriye Eklemek

Bir yazıyı isterseniz, 10 kategoriye birden ekleyin. Bunun için bir sınır ve engelleme yoktur. Fakat böyle olması, iyi olduğu anlamına gelmez.

Google, tekrarlanan içerik nedeniyle sitenizi cezalandırabilir. Hem bu kategori oluşturmanın mantığına da ters. Madem her yazıyı her kategoriye ekleyeceğiz, o zaman bir kategori yeter bize.

Bir alt kategoriye eklenen yazı için, ana kategoriyi de seçebiliriz. Ancak diğer alt kategori, ya da ana kategorilere eklememek gerekir.

69- Video Paylaşım Sitelerini Kullanmak

Başta Youtube olmak üzere, video paylaşım sitelerini kullanmak, sitemizin hitini artıracaktır. Buralarda paylaştığınız videolar sayesinde, sitenize yeni ziyaretçiler kazandırabilirsiniz.

70- Ana Sayfa Düzeni

Ana sayfanızda, gereğinden fazla içerik göstermeyin. Yazının tamamı yerine, özet gösterimini seçin. Ana sayfanızın karmaşık olması, hemen çıkma oranlarını artıracaktır. Ana sayfada görsel kullanımına önem verin. Ama bunu yaparken yeterli düzeyde yazı özeti bulunmasını da sağlayın.

71- SEO Yönlendirmeler

Sitenizde, reklam ya da başka bir amaç için yönlendirme yapmayın. Unutmayın ki; bulunmaz hint kumaşı değilsiniz. Ziyaretçiler anında sitenizi terk edecektir.

72- Anahtar Kelime ve URL

Yazı için belirlediğiniz anahtar kelimenin, yazı adresinde geçmesine önem verin. Örneğin bu yazı için anahtar kelimeyi seo olarak seçelim. https://www.ahmetyerli.com.tr/anahtar-kelime/ örneği gibi bir URL adresi oluşturmayın. Doğru olan https://www.ahmetyerli.com.tr/seo-rehberi/ örneği gibidir.

73- Meta Açıklaması ve Anahtar Kelime

Meta açıklaması içinde, anahtar kelimeye mutlaka yer vermeliyiz diyenler var. Anahtar kelimeyi meta açıklamasında kullanmazsak, arama sonuçlarında görünmez mi? Görünür elbette!

Meta açıklamalarını sıralama için bir tesiri olduğuna inanmıyorum. Bu açıklamalar, içeriğin tıklanması için insanları ikna etmeye yarar. Açıklamada anahtar kelime kullanmak ya da kullanmamak çok önemli değildir.

74- Çok Fazla Link Çıkışı Yapmak

Sitenizi bir link çöplüğüne dönüştürmeyin. Olur olmaz her şey için link çıkışı yapmayın. Arama motorları için gereğinden fazla link çıkışı olan siteler, kıymetsiz sitelerdir.

75- İnsanlar İçin Yazmak

Yazıları robotlar için değil, insanlar için yazdığınızı unutmayın. Bu nedenle, yazı yazarken, sadece SEO düşüncesi ile yazmayın. Örneğin dünyanın en saçma SEO uyumlu yazısı %100 SEO ya uygundur. Ama kimseye bir faydası yoktur.

76- Bloglara Yorum Bırakın

Kalitesine inandığınız, tutarlı bloglar da okuduğunuz yazılara yorum yapın. Yorumlarınız sayesinde, yeni ziyaretçiler kazanabilirsiniz.

77- Görünürlük Ayarları

Sitenizin arama motorları tarafından, index almasına engel bir durum olmadığından emin olun. Bunun için yine Search Console ve Google Analytics servislerini kullanabilirsiniz.

78- Anahtar Kelime ile Sayfa Eklemek

Siteniz için belirlediğiniz anahtar kelime ile, bir sayfa oluşturun. Ortalama 300 – 400 kelimelik bir yazı olsun ve bu yazıda seo olsun düşünceniz. Hatta kişisel önerim bu konu içeriğinizin 900 kelimeden oluşmasıdır.

79- Kırık Linkleri Kontrol Edin

Bağlantı verdiğiniz linklerin, zaman içerisinde geçersiz olması çok doğaldır. Ancak bunların tespit edilip, kaldırılması ya da değiştirilmesi gerekir. WordPress için kırık linkleri tespit etmekte, broken link checker eklentisini kullanabilirsiniz. İşiniz bittiği zaman eklentiyi kaldırıp silmeyi unutmayınız. Bu işi eklenti kullanmadan yapmak isterseniz de buraya tıklayarak kontrol sağlama işlemini yapabilirsiniz.

80- URL Yapısına html / aspx Gibi Eklemeler

Kim nereden çıkarmış, hangi akla hizmet için yapılıyor bulamadım bunu. URL sonuna html ekleyince, sayfanın html formatında daha kolay yükleneceğini söyleyen bile gördüm.

Yahu akıl var izan var, adresin sonuna html eklemek, o sayfayı html bir sayfamı yapar? Birde o sayfanın stabil olduğunu göstermeye yaradığını söyleyenler var. Belli ki onlar yazı ve sayfa arasındaki farkı bilmiyorlar.

Yazılar dinamik yapılardır, sizin adresin sonuna yapacağınız eklemeler, o yazı sayfasını stabil yapmaz. Yani işin özeti, URL ye html – aspx gibi eklemeler yapmak, hiçbir halta yaramaz.

81- İframe İçerik

Sitede kesinlikle İframe içerik bulundurmamalıyız. Yani çerçeve içerisinde başka bir sayfadan içerik göstermemeliyiz.

82- Etiket Kullanımı

Etiket kullanmak artık Google’ın önem verdiği konulardan biri değil. Tabi etiketleri kategori gibi kullanımı hâlâ tercih edebilirsiniz. Doğru ve az etiket kullanımı iyi ya da kötü anlamda bir sonuç vermeyecektir. Çok sık ve spam şeklinde etiket kullanımı yaparsanız da serp sonuçlarında gerileme yaşarsınız.

83- Tekrarlanan İçerik

Tekrarlanan başlık, açıklama gibi hatalar yapılmışsa, bu hatalar düzeltilmelidir. SEO konumuzda iki yazı yazdıysanız, başlık ve içerikleri birbirinin aynı olmadığı sürece, bunları değiştirmeniz gerekmez.

84- Mobil Uyumluluk

Sitenizin kesinlikle mobil uyumlu olması gerekir. Mobil cihazlarla sitelere girenlerin sayısı, masa üstü cihazlarla girenlerden az değildir. Üstelik Google mobil uyumluluk konusuna önem vermektedir. Tema seçimi yaparken mobil uyumlu olup olmamasına mutlaka dikkat edin. Eski bir tema kullanıyorsanız ve tema değişimi yapmak istemiyorsanız WordPress AMP eklentisi kullanmanızda yarar var. Bu eklenti sayesinde mobil kullanıcılara mobil uyumlu sayfalar gösterebilirsiniz.

85- Anahtar Kelime Analizi

Anahtar kelime analizi yapmanız, potansiyeli yüksek kelimeleri tespit etmemize yarar. Bu sayede daha fazla kişiye ulaşabiliriz. Anahtar kelime analizi yaparken, aylık aranma hacmi kontrolü de yapmanız gerekir. SEO konusunda en iyi aranma hacmi ve kelime analizi servisi Semrush olarak bilinir. Sizde bu servisi kullanabilirsiniz.

Ayrıca Semrush sayesinde, web sitenizin düzenli backlink sayısını da görebilirsiniz.

86- Otomatik İçerik Üretmek

Bir sitenin içeriği, insanlar tarafından değil de bir yazılım vasıtasıyla, otomatik olarak üretiliyorsa, anlaşıldığında hiç iyi olmaz. Çünkü arama motorları o siteyi ciddi biçimde cezalandıracaktır.

87- DMCA Şikâyeti

Sitenizin hırsızlık yaptığı gerekçesi ile yapılan DMCA şikayetleri, sıralamada dibi görmenize neden olabilir. Bu yüzden içerik hırsızlığından uzak durun. Öyle hayali yapılan şikayetler işe yaramaz. Ama gerçekten çalma çırpma işi varsa, o zaman güle güle…

88- Daimî Takipçiler

Aynı kişiler tarafından, tekrarlana ziyaretler, sitenizin içeriğinin değerli bulunduğunu gösterir. Bunu ben söylemiyorum, Google diyor.

89- Yorum Sayısı

Sitenizde yorumların sayısının fazla olması, arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak için önemli bir etkendir. Çünkü bu durum, sitenizin iyi bir etkileşime sahip olduğunu gösterir ve arama motorları bunu sever.

Seo Nasıl Yapılır ~ Google Algoritması

90- Misafir Yazarlık

Misafir yazarlık demek, doğal backlink demektir. Google bu şekilde alınan backlinkleri değerli bulur. Fırsat bulduğunuzda misafir yazarlık konusunu düşünmelisiniz.

91- SSL Sertifikası

Bir blog için pek önemli olmasa da ticari siteler için mutlaka olması gerekir. Google bu sertifikaları bulunduran ticari sitelere daha ayrıcalıklı davranmaktadır.

92- SEO Kodlama Hataları

Bir tasarım da haddinden fazla yazılım hataları bulunursa, bu durum arama motorları tarafından pek iyi karşılanmaz. Bu tür nedenlerden dolayı zayıf siteler olarak görülür ve sıralamada öncelik verilmez.

93- Bir İçeriği Ön Plana Çıkarmak

Bir içeriği özellikle ön plana çıkarmak için, diğer yazılarınızdan en fazla bağlantıyı o yazıya verin. Böylelikle Google, en değerli içeriğin o yazı olduğunu anlayacaktır.

94- SEO Nasıl Yapılır ~ İmla Kuralları

İmla kurallarına riayet ederek yazmak, SEO açısından önemlidir. Fakat bunun asıl amacı, okuyucuya daha iyi bir içerik sunmaktır. Yani üç nokta, iki virgül atladınız diye, Google sıralamadaki yerinizi değiştirmez. Ama mümkün olduğunca, yazım kurallarına uymak faydalıdır.

95- Yazı İçinde H1 Etiketi Kullanmak

Yazı içerisinde kesinlikle H1 etiketi kullanmayın. Bunun ikincil bir önemi belirttiğini söyleyenlere inanmayın. Çünkü başlık etiketlerinin kullanımı ve önem sıralaması bellidir.  Sadece yazıda değil, yazı ile beraber, sitenin diğer görünen kısımlarında da h1 etiketi olmamalıdır. Sadece yazı başlığı için bu tanımlama yapılmalıdır. Önemli vurgu yapılan başlıklar H2, alt başlıklar H3 etiketiyle kullanılmalıdır. Dip not başlıklarında ise H4 etiketi kullanmalısınız.

Arama motorları algoritmalarında SEO nasıl yapılır konusunda biraz daha yol aldık.

96- Hediye Ya da Ücretsiz Eşya Dağıtımı

Google, hediye ya da ücretsiz eşya dağıtan sitelere olumlu bakmaz. Bu tür sitelere verilen linkleri de hoş karşılamaz.

97- İstenmeyen Yorumlar

Sitenizdeki istenmeyen yorumlar, arama sonuçlarındaki sıralamanızı olumsuz etkiler. Bu nedenle spam yorumlar için gerekli önlemleri almalısınız. WordPress için Akismet kullanarak, spam yorumlardan kurtulabilirsiniz.

98- SEO Güvenlik Önlemleri

Tüm bu uğraşların boşa gitmesi de var işin ucunda. Bu nedenle sitenizin güvenli olması şart. Ayrıca eklentiler tarafından çok sık düzenleme yapılan dosyaların izinleri de 444 olarak değiştirilmelidir. WP-Config ve .htaccess dosyalarınızın 444 olması çok önemli bir konudur. Bu şekilde her eklenti kafasına göre hareket edemez ve kontrol tamamen sizde olur.

99- Gereğinden Fazla SEO Çalışması Yapmak

SEO önemlidir evet, ancak hayatta her şeyin olduğu, bununda bir dozu olmalıdır. Asıl olan, işin mantığını kavramak ve ona göre hareket etmektir. Aksi halde SEO ile yatıp, SEO ile kalkmak, işleri Arap saçına döndürecektir.

100- Odak Kelime ile Link Vermek

Yazınız için belirlediğiniz odak kelimenin, link içinde geçmemesi önemlidir. Çünkü bunu yaptığınızda, hedef kelimenizin değerini düşürürsünüz.  Odak kelimeyi bir elma gibi düşünün, ikiye bölüp ortada bırakırsanız, üstüne sadece sinekler üşüşür. Ama bütün olursa, o zaman herkesin iştahını kabartır.

Örnek: Odak kelime Seo nasıl yapılır olsun ve linkimiz de seonasilyapilir.com.tr olsun. Seo nasıl yapılır kelimesi link de geçtiği için, değerini kaybedecektir. Çünkü bağlantı, kelimeden daha kıymetlidir. Odak kelimeyi bir bağlantıda kullanarak, değer kattığımız şey sadece bağlantıdır.

Seo Nasıl Yapılır ~ Sonuç

Siteniz için SEO stratejisi belirlerken, nelere dikkat etmeniz gerektiğini iyi bilmelisiniz. 1OO maddeden oluşan bu SEO rehberi, umarım size yardımcı olur. Görüşlerinizi ve atladığımı düşündüğünüz SEO önerilerinizi lütfen yorumlarda paylaşın.

İlginizi Çekebilir

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir