WordPress temaların SEO’ya etkisi, bir çok yıldır bu sektör içinde olan kişilerin ilgilendiği konulardan bir tanesi. Bu konuda hata yapmaktan artık korkuyor insanlar. Yapılacak bir hatanın sıralamaları doğrudan etkilediği gerçeğini de düşünürsek son derece haklılar.

WordPress Temalarının SEO’ya Etkisi

Kullandığımız temaların arama motorlarının gözünde ne izlenim yarattığını düşündünüz mü? Şimdi yararları ve zararlarını sohbet yazısı şeklinde açıklamaya çalışacağım. Arama motorları optimizasyonu artık günümüzde öyle bir hale geldi ki, Google artık bir çok hileyi yemiyor. Botları yapay zeka seviyesinde arşa çıktı. Durum böyle olunca, hedef kelimelerde yükselmek adına yapılan bir çok işlem artık tek başına yeterli gelmiyor. İşte WordPress sitelerimizde kullandığımız temanın performansı da aranan yüzlerce şarttan yalnızca bir tanesi.

Son zamanlarda yapmış olduğum araştırmalarda ise insanların bir çoğunda yanlış bir algı oluşmaya başladığını gördüm. Öncelik olarak bu konuyla başlamak istiyorum.

SEO’da Tema Tek Başına Yeterli mi?

Artık arama motorları tek bir doğru ile bütün yanlışları kapatmıyor. İşte bu nedenle tema konusunda yapacağınız bir doğru ile sitede yapacağınız bir çok hata kapanmaz. Her şey doğru olduğu zaman bile tema performansı ancak %30-%40 gibi bir fayda sağlayacaktır.

Yani kişisel bloğunuz ya da projelik bir siteniz için tema seçimi önemlidir ama her şey değildir. Temanız kesinlikle belirli kriterleri taşımak zorunda. Nedir bu kriterler? Google’ın belirlediği hız testleri, kodlama yapısının yalın ve sade olması beklenen şartlardan bir kaçı. Bunun dışında özellikle Javascript(JS) kodlarının az olması kesinlikle önemli konulardan bir tanesi. Bakın CSS veya tema da kullanılan görseller demiyorum! Doğrudan Javascript dosyalarının boyutu SEO’yu etkiliyor. Özetle seçeneceğiniz temalar da mutlaka bu yalınlığı sağlamış olmalı.

WordPress Temaların Arama Motorlarında ki Önemi
WordPress Temaların SEO’ya etkisi

Bu konuyu şöyle bir özet geçerek tamamlayayım;

Doğru tema seçimi, iyi bir hosting seçimi, iyi bir resim optimizasyonu ile iç SEO’nun %50’si tamamlanır. Geri kalan %50 kısım içeriklerinizdir.

WordPress Tema Seçimi

Bundan bir kaç yıl önce bir temanın popüler olması, yüz binlerce web sitesinde kullanılması pek görülmezdi. O dönemlerde global anlamda popüler olan tek tema da Newspaper isimli temaydı. Bugüne baktığımız zaman Jannah, Publisher, Porto ve GeneratePress gibi temaların baya isim yaptığını görüyoruz. Bu temaların tamamında aynı ortak özellik mevcut! Hız, kod yapısının az ve öz olması, gereksiz kodların kullanılmamış olması bu temaları çok hızlı yapıyor. Zaten bu nedenle tercih ediliyor. WordPress temaların SEO’ya etkisi konusuna en büyük örnek bu tasarımlardır. Buna bir de insanların risk almak istememesi eklendiği zaman alın size bir gerçek!

Google Pagespeed, GTMetrix gibi hız ve performans puanları da artık SEO tarafından kabul edilen bir gerçek. Bahsettiğim temaların puanları bu alanda da ayrıca yüksek.

Konuyla ilgili dip notum ise;

Artık seçeceğimiz temaları biz değil, popülerliği ve puanları belirliyor. Çok eskide kaldı tasarımlarına aşık olup satın aldığımız temaları kullanmak..

Bir yazının daha sonuna geldik, En Çok Yapılan Backlink Hataları isimli yazıda ilginizi çekebilir diye düşünüyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.. 🙂